Hoera, een lastige patiënt 12 maart 2025
27 november 2024Online: Scholing highlights nieuwe richtlijn CVRM 16 januari 2025
28 november 2024Omschrijving
De telefoon gaat de hele dag op de huisartsenpraktijk en een belangrijke taak van doktersassistenten is om de ernst van klachten in te schatten. In deze scholing gaat het niet om de triage in het algemeen, maar specifiek om (mogelijk) acute situaties. Welke vragen zijn belangrijk om te stellen bij hoog-urgente klachten en welke vragen zijn juist overbodig? Ook het overleg met de huisarts komt aan bod: wat is je vraag aan de huisarts en heb je voldoende informatie verzameld om te overleggen?
Aan de hand van praktijkvoorbeelden en casussen komen verschillende aspecten aan bod. Er is voldoende ruimte voor interactie.
Doelstelling
Na afloop van de training:
- heeft de deelnemer meer kennis van triage bij hoog-urgente klachten
- weet de deelnemer welke informatie nodig is om in overleg te gaan met de huisarts
- heeft de deelnemer een idee van wat er nodig is op het gebied van afstemming met de huisarts
- heeft de deelnemer een leerzame en gezellige avond gehad waarbij er onderling veel tips en ideeën zijn uitgewisseld
Docent
Sandra Brand – coördinator externe zorgrelaties triagist & SOH bij coöperatieve huisartsenpost Midden-Holland
Leonie Slingerland – scholingscoördinator en opleider triagist bij coöperatieve huisartsenpost MIdden-Holland
Programma
17.30 uur | inloop met warme maaltijd | |
18.00 uur | start scholing | |
19.30 uur | pauze | |
20.30 uur | einde scholing |
Doelgroep
LET OP: deze scholing wordt georganiseerd in het kader van MTVP. Alleen als u zich aanmeldt in het kwartaal waarin uw praktijk start met MTVP, telt deze scholing mee in de voorwaarden.
Doktersassistenten van huisartsenpraktijken die zijn aangesloten bij Rijnmond Dokters.
Afmeldkosten
Bij verzuim en afmeldingen korter dan twee werkdagen voor aanvang van de scholing worden kosten in rekening gebracht. Kosten DA: 50 euro.
Accreditatiepunten
Locatie